Pola asas di Seni

Adakah anda seorang Artis? Ketahui kaedah untuk mempromosikan kerja anda, membina pengikut anda, dan menjana pendapatan sambil anda melakukannya.

by Skip Conover (Twitter: @skip_conover) Copyright 2010 Donald L. Conover

Arabic English French German Japanese Portuguese Spanish

Pola asas di Seni

Untuk memahami di mana blog ini yang berlaku, anda akan perlu mengetahui definisi “pola dasar” dalam Psikologi Jung.

Pernahkah anda bertanya-tanya mengapa hal ini bahawa seni beberapa boleh membawa anda ke air mata, sementara beberapa hanya membosankan? Rahsianya adalah dalam kuasa arketipe seniman menggunakan, apakah atau tidak s / dia tahu dia melakukannya.

Pernahkah anda bertanya-tanya mengapa Tarot sangat gigih popular, dan beberapa bentuk itu telah berlangsung selama ribuan tahun? Rahsianya adalah dalam kuasa pola asas. Tidak ada terutama mistik atau “magis” tentang ini, kecuali untuk menjadi pembaca Tarot yang baik sekurang-kurangnya anda perlu memahami secara intuitif arketipe. Saya boleh masuk auditorium dengan 1,000 orang yang hadir. Selama semua akan memberi saya manfaat dari keraguan yang Tarot mungkin bekerja dan mungkin tepat, saya boleh membuang kad Tarot melintasi panggung (tanpa layout tertentu) dan melakukan membaca. Semua orang di bilik itu akan berfikir bahawa aku membaca khusus untuk mereka. Alasannya adalah bahawa Tarot bergantung pada beberapa yang paling arketipe mendasar dalam fikiran bawah sedar kita, seperti “Ibu” “Bapa” “Guru” “Wise Old Man” dll Seperti yang saya lakukan bacaan saya, fikiran bawah sedar masing-masing pendengar saya akan berkenaan dengan beberapa perkara yang saya katakan dan mengabaikan sisanya. Astrologi bekerja dengan cara yang sama. Anda boleh membaca horoskop di koran hari demi hari. Anda akan ingat kali Peramal punya hak ramalan, dan melupakan mereka yang mana s / dia salah. Begitu pula dengan penonton Tarot saya. Semua orang akan “mendengar” membaca yang berbeza, disesuaikan terutama untuk mereka, kerana fikiran bawah sedar mereka akan latch ke beberapa pemerhatian saya dan mengabaikan sisanya. Dalam bacaan saya dari kad berserakan di panggung, objek bagi pembaca Tarot adalah hanya memberikan cukup membaca sehingga setiap orang akan terhubung ke sana. Tidak perlu yang banyak.

Begitu pula dengan seni, apakah itu tertulis, dicat, patung atau apa-apa. Ada foto terkenal dari biarawati Katolik menunjuk ke patung “Daud.” judul itu berbunyi, “Aku tidak tahu apa itu, tapi aku tahu apa yang saya suka!” semangat Michelangelo pasti abadi – ia berbicara kepada kita melalui lebih dari 500 tahun. meraih Michelangelo kami di tingkat bawah sedar, dan getar kita untuk yayasan kami! Hal yang sama boleh dikatakan untuk “Aphrodite Rhodes.” Para seniman ini mengguncang kita untuk yayasan kami! Apa yang menyebabkan reaksi. Ini hanyalah bahawa mereka telah mengaktifkan arketipe untuk lelaki dan wanita pada tahap yang paling asas.

seni tidak perlu sosok dikenali baik! Jackson Pollock memahami bahawa dalam bukunya lukisan “titis“. Dalam karya terakhirnya, Pollock sengaja cuba untuk mengelakkan gambar yang dikenali. Namun, saya telah menghadiri pameran dari seniman moden terbesar sepanjang masa di Boston Museum of Art, dan saya mendapati bahawa pekerjaan Pollock bergerak aku jauh melampaui yang lain. Hal ini membawa saya menangis! Ia berbicara dengan fikiran bawah sedar saya dengan cara saya tidak boleh menggambarkan melampaui kata-kata sedikit.

Bahagian lain dalam pameran yang sama juga pindah saya. Itu adalah meja kayu yang sederhana dan kerusi, tapi dilaksanakan pada sesuatu seperti sepuluh kali ukuran normal. Ini digunakan turun bilik. Apabila anda masuk, anda akan berjalan di bawah meja, dengan kerusi-kerusi sekitar anda. Aku akan dibawa ke perasaan saya sebagai seorang 2 atau 3 tahun anak berusia, berjalan di bawah meja orang tuaku. sepotong Bahawa “constellated” pola dasar masa kanak-kanak.

Blog ini adalah puncak dari 15 tahun penyelidikan bebas Psikologi Jung. Saya tidak punya gelaran mahupun mandat rasmi asli untuk apa yang saya akan memberitahu anda di blog ini. Saya seorang seniman dalam berbagai media, termasuk cat, patung, perniagaan, dan menulis. Tapi aku telah membuat hidup saya untuk semua kerjaya saya, mengesampingkan tugas 3 tahun aktif dalam Kor Marin AS, sebagai penulis. Ini adalah pengamatan saya sendiri dari apa yang saya yakini benar. Anda boleh mengambil mereka atau meninggalkan mereka seperti yang anda inginkan! Tapi, jika anda adalah seorang seniman dalam media apapun, anda akan melakukannya dengan baik untuk memerhatikan apa yang saya katakan. mata pencarian anda mungkin bergantung pada hal itu!

About Skip Conover

Skip Conover is an International Executive, Author, and Painter.
This entry was posted in Archetype, Art, Jungian Psychology, Successful Art and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

