Archetype i Art

Er du en artist eller Writer? Lær hvordan man skal fremme arbeidet ditt, bygge din Følgende, og tjene penger mens du gjør det!

Archetype i Art

by Skip Conover (Twitter: @skip_conover) Copyright 2010 Donald L. Conover Translation by Google Translate ®

Original English and Many other Languages

For å forstå hvor denne bloggen kommer, må du vite definisjonen av “arketypen” i jungiansk psykologi.

Har du noen gang lurt på hvorfor det er at noen kunst kan  bringe deg til tårer, mens noen er rett og slett kjedelig? Hemmeligheten er i kraft av arketyper kunstneren bruker, uansett om han / hun vet at hun gjør det.

Har du noen gang lurt på hvorfor Tarot er så vedvarende populært, og noen form for det har vart i tusener av år? Hemmeligheten er i kraft av arketypen. Det er ikke noe spesielt mystisk eller “magisk” om dette, bortsett fra å være en god Tarot leser du må minst intuitivt forstå arketyper. Jeg kan skrive et auditorium med 1000 personer til stede. Så lenge alle vil gi meg fordel for tvil om at Tarot kan fungere og kan være nøyaktige, kan jeg kaste Tarot kortene over scenen (uten noen spesiell layout), og gjør en lesning. Alle i rommet vil tro at jeg gjorde lesing spesielt for dem. Årsaken er at Tarot er avhengig av noen av de mest grunnleggende arketyper i vårt ubevisste sinn, som “mor” “Far” “Mester” “Wise Old Man” osv. Når jeg gjør min lesning, det underbevisste sinnet til hver av mine lyttere vil forholder seg til noen ting jeg sier og overse resten. Astrologi fungerer på samme måte. Du kan lese ditt horoskop i avisen dag inn og dag ut. Du vil huske ganger Astrolog fikk prediksjon høyre, og glemmer de hvor han / hun tok feil. Så det er med min Tarot publikum. Alle vil “høre” et annet lesing, en skreddersydd spesielt for dem, fordi deres ubevisste sinn vil låsen på noen av mine observasjoner og overse resten. I min lesning av kortene strødd over scenen, til objektet for Tarot leseren er bare gi nok av en leser, slik at alle vil koble til den. Det tar ikke så mye.

Så det er med kunst, enten det er skrevet, malt, skulpturert eller hva. Det er det berømte fotografiet av katolske nonner peker opp til statuen av “David.” Bildeteksten står det: “Jeg vet ikke hva det er, men jeg vet hva jeg liker!” Michelangelos ånd er sikkert udødelig – han snakker til oss gjennom mer enn 500 år. Michelangelo griper oss på det ubevisste nivå, og rister oss til våre stiftelser! Det samme kan sies om “Afrodite fra Rhodos.” Disse kunstnerne riste oss til våre stiftelser! Hva er det som forårsaker at reaksjonen. Det er rett og slett at de har aktivert arketyper for mann og kvinne på sitt mest grunnleggende nivå.

Kunsten trenger ikke være en gjenkjennelig figur heller! Jackson Pollock forstått at i hans “drypp” malerier. I sine senere arbeider, Pollock bevisst forsøkt å unngå et bilde som er gjenkjennelig. Og ennå, har jeg deltatt på en utstilling av de største moderne kunstnere gjennom tidene ved Boston Museum of Art, og jeg fant ut at Pollocks arbeid beveget meg langt utover noen andre. Det brakte meg til tårer! Den snakker til min underbevissthet sinn på en måte jeg kan ikke beskrive over disse beskjedne ordene.

En annen brikke i samme utstillingen også flyttet meg. Det var en enkel trebord og stoler, men utført på noe sånt som ti ganger normal størrelse. Det forbrukes et helt rom. Når du gikk i, du umiddelbart gikk under bordet, med stolene rundt deg. Jeg ble umiddelbart fraktet til følelsene jeg hadde som en 2 eller 3 år gammelt barn, går under mine foreldres tabellen. At stykket “constellated” arketypen av barndommen.

Denne bloggen er resultatet av 15 års selvstudium av jungiansk psykologi. Jeg har ingen utdanning eller noen ekte offisiell legitimasjon for hva jeg vil fortelle deg i denne bloggen. Jeg er en artist i en rekke medier, blant annet maling, skulptur, næringsliv, og skriving. Men jeg har gjort mitt levende for hele min karriere, ser bort 3 års aktiv tjeneste i US Marine Corps, som forfatter. Dette er mine egne observasjoner av hva jeg tror er sant. Du kan ta dem eller la dem som du vil! Men, hvis du er en artist i ethvert medium, ville du gjøre klokt i å gi akt på det jeg sier. Din levebrød kan avhenge av det!

About Skip Conover

Skip Conover is an International Executive, Author, and Painter.
This entry was posted in Art, Successful Art and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

