Arketype i Art

Er du en Kunstner eller Writer? Lær at fremme dit arbejde, opbygge din efter og tjene penge mens du gør det!

by Skip Conover (Twitter: skip_conover) Copyright 2010 Donald L. Conover Translation by Google Translate ®

Original English and Many other Languages

Arketype i Art

For at forstå, hvor denne blog er på vej hen, skal du kende definitionen af “arketype” i jungiansk psykologi.

Har du nogensinde spekuleret over, hvorfor det er, at noget kunst kan bringe dig til tårer, mens nogle er simpelthen kedeligt? Hemmeligheden ligger i magt arketyper kunstneren bruger, uanset om han / hun ved, at hun gør det.

Har du nogensinde tænkt over, hvorfor Tarot er så vedholdende populær, og en form for det har varet i tusinder af år? Hemmeligheden er i kraft af arketype. Der er intet særligt mystiske eller “magiske” om dette, bortset fra at være en god Tarot læser skal du i det mindste intuitivt forstå arketyper. Jeg kan indtaste et auditorium med 1.000 mennesker til stede. Så længe alle vil give mig til fordel for de tvivler på, at Tarot kunne fungere og kan være korrekte, kan jeg smide den Tarot kortene på tværs af scenen (uden nogen særlig layout) og gøre en læsning. Alle i lokalet vil tænke, at jeg gjorde det at læse specielt til dem. Årsagen er, at Tarot bygger på nogle af de mest grundlæggende arketyper i vores underbevidsthed sind, som “Moder”, “Far” “Teacher” gamle Vismand “osv. Så jeg vil gøre mit læsning, det underbevidste sind af hver af mine lyttere vil forholde sig til nogle ting, jeg siger, og se bort fra resten. Astrologi virker på samme måde. Du kan læse dit horoskop i avisen dag ud og dag ind. Du vil huske de gange Astrolog fik forudsigelse højre, og glemme dem, hvor han / hun tog fejl. Så det er med min Tarot publikum. Alle vil “høre” en anden læsning, en skræddersyet specielt til dem, fordi deres underbevidsthed sind vil hægte sig på nogle af mine bemærkninger og ignorere resten. I min læsning af kortene strøet rundt på scenen, at objektet for Tarot læseren bare give nok af en læsning, så alle vil oprette forbindelse til den. Det tager ikke så meget.

Så det er med kunst, uanset om det er skrevet, malet, skulpturelle eller hvad. Der er den berømte fotografi af den katolske nonner peger op til statuen af “David“. Billedteksten lyder: “Jeg ved ikke, hvad det er, men jeg ved hvad jeg vil!” Michelangelos ånd er vel udødelig – han taler til os gennem mere end 500 år. Michelangelo griber os på det ubevidste plan, og ryster os til vores fundament! Det samme kan siges om “Afrodite af Rhodos.” Disse kunstnere ryste os til vores fundament! Hvad er det der forårsager denne reaktion. Det er simpelthen, at de har aktiveret arketyper for mand og kvinde på deres mest grundlæggende niveau.

Kunst behøver ikke være en genkendelig figur enten! Jackson Pollock forstod, at i hans “drop” malerier. I sit senere arbejde, bevidst Pollock forsøgt at undgå et billede, der er genkendelig. Og dog, jeg har deltaget i en udstilling af de største moderne kunstnere gennem tiderne på Boston Museum of Art, og jeg fandt, at Pollocks arbejde bevæget mig langt ud over enhver anden. Det bragte mig til tårer! Det taler til min underbevidsthed på en måde, jeg kan ikke beskrive ud over disse magre ord.

En anden brik i samme udstilling også flyttet mig. Det var et simpelt træbord og stole, men henrettet på noget som ti gange normal størrelse. Den spises et helt rum. Når du gik i, du straks gik under bordet, med stolene omkring dig. Jeg blev straks transporteret til de følelser jeg havde som en 2 eller 3 år gamle barn, gå under mine forældres bord. At stykke “constellated” arketype af barndommen.

Denne blog er kulminationen på 15 års uafhængig undersøgelse af jungiansk psykologi. Jeg har ingen grad eller nogen egentlig officiel legitimationsoplysninger for, hvad jeg vil fortælle dig i denne blog. Jeg er en kunstner i en lang række medier, herunder maling, skulptur, erhverv og skrivning. Men jeg har gjort mit liv for hele min karriere, bortset fra 3 års aktiv tjeneste i US Marine Corps, som en forfatter. Disse er mine egne observationer af, hvad jeg mener er sandt. Du kan tage dem eller lade dem være, som du ønsker! Men hvis du er en kunstner i ethvert medium, ville du gøre klogt i at lytte til, hvad jeg siger. Dit levebrød kan afhænge af det!

About Skip Conover

Skip Conover is an International Executive, Author, and Painter.
This entry was posted in Archetype, Art, Jungian Psychology, Successful Art and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

